עו"ד פלילי על גניבה ע"י העובד


מדוע עבירת הגניבה בידי עובד נתפסת כחמורה כל כך?

העבירה של גניבה בידי עובד הינה בין עבירות הרכוש החמורות ביותר שניתן למצוא בספר החוקים. עבירת גניבה רגילה הנה עבירת עוון שבצידה עונש מקסימום של עד שלוש שנות מאסר, בעוד שעבירה של גניבה בידי עובד הינה עבירה מסוג פשע שבצידה עונש מקסימום של שבע שנות מאסר. הסיבה העיקרית שבגינה שהחוק רואה בחומרה כה רבה את מעשה הגניבה על ידי העובד, היא הפרת יחסי האמון אותם חב העובד למעביד במסגרת עבודתו. יחד עם זאת, הניסיון אשר נצבר במשרדנו מראה שאנשים שמבצעים עבירות של גניבה טהורה, פועלים, ברוב המקרים ממניעים פסולים יותר מאשר אנשים אשר גונבים מידי מעבידיהם.
הגניבה מוגדרת בחוק כדבר הניתן להיגנב בלי הסכמת בעליו, וזאת בכוונה לשלול את הדבר מבעלו שלילת קבע. סעיף 391 לחוק העונשין קובע שעובד שגונב דבר שהוא נכס מעבידו, או שהגיע לידי העובד בשביל מעבידו וערכו עולה על 1000 ₪ דינו מאסר שבע שנים.

למאמר המלא לחצו - עו"ד לרישום פלילי

עו"ד לשימוע פלילי שרון נהרי - מהבולטים במשפט הפלילי בישראל.
 משרד עו"ד לעבירות פלילים שרון נהרי הוקם בשנת 1998
 ומאז עוסק שרון נהרי עורך דין פלילי בתל אביב - באישום פלילי, רישום פלילי, דיני הסגרה, הלבנת הון, עו"ד לחקירת משטרה, קובלנה פלילית ועוד...

תגובות

  1. רשלנות רפואית עורכי דין

    כן, זה באמת קשה להאמין שאנשים עושים דברים כאלה. אבל אני יודעת שאנשים עושים את זה. זה קרה בעבודה שלי והדבר העצוב ביותר הוא שהאדם שעשה את זה היה החבר שלי.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

עורך דין פלילי שרון נהרי בראיון אישי לאתר החדשות גלובס

עו"ד שרון נהרי ב"מטה המרכזי" של ערוץ 10 על חושפי שחיתויות