עו"ד פלילי - ביצוע עבירה בעידוד סוכן משטרתי


לפני כארבע שנים פרסם בערוץ 10 העיתונאי דב גילהר כתבת תחקיר שעסקה בפדופילים המוצאים את קורבנותיהם באמצעות רשת האינטרנט. במסגרת הכתבה, נעשה שימוש בתחקירנית שהתחזתה לילדה בת 13 אשר יצרה קשר עם הפדופילים ותיאמה עמם מפגש למטרות מיניות. מהתחקיר עולה כי אותם הגברים כלל לא היו מגיעים לדירה, אילמלא עידוד פעיל מצדה של התחקירנית. 

מאת: עורך דין פלילי שרון נהרי

התיקים הסתיימו בהרשעות קלות בלבד


הגברים אשר הגיעו לדירה פגשו בתחקירנית ודיברו עמה במישרין. לפתע, מאמצע הסצנה לערך הופיע דב גלהר ומאחוריו הגיחה המשטרה אשר עצרה את אותם הגברים על עבירות של ניסיון למעשה מגונה בקטין.
הפרשות מאחורי התחקיר של ערוץ 10 אומנם הסתיימו בהרשעות. יחד עם זאת כולן, ללא יוצאת מן הכלל, הסתיימו בעונשים קלים ביותר. יתרה מזאת, היו שופטים אשר הביעו מורת רוח מכך שגופי התקשורת הם אלה אשר מנהלים את החקירה הפלילית שלא בהתאם לכללים ואמות המידה הראויים. אחד משופטי השלום אף אמר שיש לזכות את אחד הנאשמים בנימוק שעידוד ושידול לביצוע העבירות מצד התחקירנית מקימה הגנה מן הצדק. פסק דין זה התהפך בערעור לבית המשפט המחוזי.
לטעמנו פרשות אלה הסתיימו בהרשעות נובעות מכמה סיבות. הנושא של ההגנות במשפט הפלילי אינו מפותח דיו בדין הישראלי. שנית, דובר על עבירות מין שהכוונה העומדת מאחוריהן מכוונת כלפי קטינים, וקיים קושי מבחינה ציבורית להביע מורת רוח מן הפעילות של המשטרה וערוץ עשר.


למאמר המלא לחצו - עו"ד לרישום פלילי

עו"ד לשימוע פלילי שרון נהרי - מהבולטים במשפט הפלילי בישראל.
 משרד עו"ד לעבירות פלילים שרון נהרי הוקם בשנת 1998
 ומאז עוסק שרון נהרי עורך דין פלילי בתל אביב - באישום פלילי, רישום פלילי, דיני הסגרה, הלבנת הון, עו"ד לחקירת משטרה, קובלנה פלילית ועוד...

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

עורך דין פלילי שרון נהרי בראיון אישי לאתר החדשות גלובס

עו"ד שרון נהרי ב"מטה המרכזי" של ערוץ 10 על חושפי שחיתויות