עבירה של קבלת דבר במרמה ועמידה בפני אישום פלילי



לפני מספר ימים הגישה המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, כתב אישום חמור נגד יושב ראש בנק הפועלים לשעבר, דני דנקנר. במסגרת כתב האישום, יוחסו לדנקנר בין היתר עבירה של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, וזאת לצד עבירת מרמה והפרת אמונים בתאגיד, הלבנת הון ופגיעה בניהול תקין של עסקי תאגיד בנקאי. באם יורשע בעבירות המיוחסות לו – לא מן הנמנע כי יהיה עליו לרצות עונש מאסר בפועל.

מאת: עורך דין פלילי שרון נהרי


כל אדם המנהל עסק או עושה עסקה יכול למצוא עצמו תחת חקירה בעבירה של קבלת דבר במרמה. הערך המוגן בבסיס העבירה הוא חופש הרצון, חופש הפעולה והבחירה של המרומה. אם אדם הסכים למסור לאחר זכות או טובת הנאה עקב טענה שיש עמה מרמה, נפגע חופש הרצון שלו ולעיתים גם זכותו על קניינו.
 לעיתים, במהלך העסקים הרגיל אנשים נוטים להבטיח הבטחות בתקווה לקבל תמורה גדולה, והגבול בין האדרת המוצר או השירות לבין מרמה אינו ברור וכך במהלך העסקים הרגיל יכול אדם למצוא את עצמו כחשוד בעבירה של קבלת דבר במרמה ולעמוד בפני אישום פלילי.


למאמר המלא לחצו - עו"ד לרישום פלילי

עו"ד לשימוע פלילי שרון נהרי - מהבולטים במשפט הפלילי בישראל.
 משרד עו"ד לעבירות פלילים שרון נהרי הוקם בשנת 1998
 ומאז עוסק שרון נהרי עורך דין פלילי בתל אביב - באישום פלילי, רישום פלילי, דיני הסגרה, הלבנת הון, עו"ד לחקירת משטרה, קובלנה פלילית ועוד...

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

עורך דין פלילי שרון נהרי בראיון אישי לאתר החדשות גלובס

עו"ד שרון נהרי ב"מטה המרכזי" של ערוץ 10 על חושפי שחיתויות