שימוע פלילי - אלימות משטרתית


לפני מספר חודשים, כתב החייל ג'גאו בימרו פוסט בפייסבוק, בו האשים מספר שוטרים בכך שתקפו  אותו ואת חבריו בסמוך למועדון בחיפה – ואף השמיעו קללות בעלות צביון גזעני בגנותם. הדברים זכו לתהודה רבה ואף פורסמו בעיתונות הכתובה. זה מכבר, החליטה המחלקה לחקירת שוטרים בפרקליטות המדינה לסגור את התיק.

מאת: עורך דין פלילי שרון נהרי


המשטרה מבקשת לשלול את אמינותו של האזרח מבעוד מועד

בשנים האחרונות אנו עדים ליותר ויותר מקרים של אלימות משטרתית. קורה לא אחת שכאשר שוטרים באים במגע עם האזרח, בין אם מדובר באדם תמים ובין אם לא, הרי שמופעלת אלימות כלפי האזרח. לעיתים האלימות היא סתמית, ולעיתים האלימות הזו מופעלת מעבר לנדרש בעת אכיפתן של סמכויות השוטר לעיכוב, מעצר או חיפוש.

במקרים אלה המשטרה מוסיפה חטא על פשע ומאשימה את האזרח בעבירות של תקיפת שוטר והכשלת שוטר, על מנת להסתיר את קלונה תוך קביעה חד משמעית שהאזרח הוא זה שתקף ולכן השוטרים נאלצו להגיב באלימות. במקרים אלה, ובאופן תדיר, שוטרים מתאמים עדויות בינם לבין עצמם תוך כתיבת מזכרים לפיהם האזרח הוא זה שתקף  ראשון, וזאת במטרה לשלול מהאזרח את אמינותו מבעוד מועד, באם ירצה להגיש תלונה למחלקה לחקירות שוטרים.

אך אף העובדה שרוב השוטרים עושים את עבודתם נאמנה, התופעה רחבה יותר משנדמה והיא יכולה לפגוע בכל אזרח. התופעה אינה שמורה לאוכלוסיה העבריינית בלבד. אין אדם שלא נעצר לבדיקה שגרתית על ידי שוטר או לחילופין עוכב לאחר ביצוע עבירת תנועה. מקרים אלה הוליכו בעבר לתקיפה על ידי שוטרים אשר הולידו בסופו של דבר כתבי אישום שעניינם תקיפת שוטר.

למאמר המלא לחצו - עו"ד לרישום פלילי

עו"ד לשימוע פלילי שרון נהרי - מהבולטים במשפט הפלילי בישראל.
 משרד עו"ד לעבירות פלילים שרון נהרי הוקם בשנת 1998
 ומאז עוסק שרון נהרי עורך דין פלילי בתל אביב - באישום פלילי, רישום פלילי, דיני הסגרה, הלבנת הון, עו"ד לחקירת משטרה, קובלנה פלילית ועוד...

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

עורך דין פלילי שרון נהרי בראיון אישי לאתר החדשות גלובס

עו"ד שרון נהרי ב"מטה המרכזי" של ערוץ 10 על חושפי שחיתויות