דיני הסגרה - ראיון אצל רפי רשף








בוידאו: עו"ד שרון נהרי מתראיין בתכניתו של רפי רשף בעניין הסגרתו של איציק אברג'יל לארה"ב



דיני הסגרה - פרשת העוקץ הניגרי:

ארצות-הברית ביקשה את הסגרתם לידיה, ובעקבות כך עתר היועץ המשפטי לממשלה לבית-המשפט המחוזי בירושלים למען יכיר במשיבים בני-הסגרה.
בעוד עתירתו תלויה ועומדת, נדרש בית-המשפט המחוזי לעתירה שהגישו המשיבים, ולה שני ראשים: האחד, כי בקשת ההסגרה שהוגשה בשפה האנגלית, על כלל נספחיה, תתורגם לעברית; השני, כי בנוסף לחומר הראיות שביסוד הבקשה, אותו הם זכאים לקבל מכוח הדין ונאסף רובו ככולו בידי רשויות החקירה בארצות-הברית, תימסר למשיבים רשימת הראיות שאספו נגדם הרשויות בישראל.

בשתי הסוגיות כאחת נעתר בית-המשפט המחוזי (כבוד השופטת נ' בן-אור) לבקשה, אך היועץ המשפטי לממשלה ערער על ההחלטה בעקבות טענות המשיבים, אותן תוכלו לקרוא פה: דיני הסגרה


מתוך דברי השופט א. לוי:

"משהגעתי לכלל מסקנה כי יש הצדקה לקיום הליך זה לפנינו וכי אין מקום לדחות את הערר על הסף בשל העדרה של זכות מפורשת בחוק להגישו, אסיים ואומר כי בדומה לחברי, השופט לוי, אף אני לא מצאתי עילה להתערב בהחלטותיה של כבוד השופטת נ' בן-אור. אדרבא, החלטותיה של השופטת המלומדת נועדו לאפשר למבוקשים לממש את זכותם להתגונן כהלכה מפני בקשת ההסגרה. סבור אני כי למבוקשים בהליכי הסגרה עומדת זכות חוקתית להתגונן מפני בקשת ההסגרה וזכות זו גוברת על חששותיו של היועץ המשפטי לממשלה מסיכול מטרות דיני ההסגרה ומאי עמידת המדינה בהתחייבויותיה הבינלאומיות המעוגנות באמנות ההסגרה. באשר לחששו של העורר משיבוש ומסיכול הליכי חקירה, מצטרף אני לדבריו של חברי השופט לוי בסעיף 10 לפסק דינו".



לפסק הדין המלא

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

עורך דין פלילי שרון נהרי בראיון אישי לאתר החדשות גלובס

עו"ד שרון נהרי ב"מטה המרכזי" של ערוץ 10 על חושפי שחיתויות